My photo
things i can describe bout myself: hardheaded, fun, love to make friends, simple, hardheaded, metalheads, loud, lousy sometimes, movies addiction, non-smoker, funny, straight edge, outspoken, dreaming a lot, love eating, cute, fat, love being myself. i wanna be what i want to be... i don't care wat kind of hardships i will face in my future.... I WILL FIGHT TILL MY LAST DROP OF BLOOD!!!

ISU MENGENAI PENGGUNAAN NAMA ALLAH




Isu penggunaan nama ALLAH sebenarnya semakin meruncing pada pandangan aq. Tuntutan majalah HERALD - The catholic weekly mengenai penggunaan nama ALLAH dalam aktiviti agama mereka serta campurtangan dari orang islam sendiri yang menyokong penggunaan nama ALLAH merupakan punca awal hal ini berlaku. KENAPA??? pada pendapat aq, majalah Herald menggunakan nama ALLAH adalah untuk menarik orang melayu yang merupakan orang islam terpengaruh dan terkeliru dengan hal tersebut dan menyebabkan mereka mengconvertkan agama dari seorang muslim kepada seorang kristian. hal ini disebut sebagai KRISTIANISASI. bagi orang islam yang menyokong hal ini pula aq berpendapat bahwa mereka ini adalah kufur ( ulamak besar kita DR HARUN DIN) telah mengatakan siapa yang meyokong penggunaan nama ALLAH bagi orang islam adalah kufur dan mereka sebenarnya mendapat keuntungan yang besar dr hal ini hasil daripada wang yang akan diberikan oleh pihak gereja.

ini bukan menuduh tapi telah terbukti benar, anda masih ingat pada satu keluarga di pahang yang hidup susah. mereka telah didatangai oleh org2 dari gereja dan telah memberikan mereka banyak bantuan sehinggakan keluarga tersebut hampir2 nak mengconvert. benda ini bukan rahsia lagi. sebenarnya banyak kes telah dilaporkan tapi semuanya nampak macam orang buta. tidak kira la dari pemerintah ataupun masyarakat kita sekelilingnya.

Bila mahkamah tinggi membenarkan majalah HERALD menggunakan perkataan ALLAH dalam penerbitannya, baru lah masyarakat islam MALAYSIA bangun untuk menyampaikan bantahan mereka terhadap hal tersebut. haii... sudah terhantuk baru terngadah. apa kes.... time ni nak demonstrasi di semua negeri, masjid2 dan lain-lain tempat lagi. kenapa sejak dari awal lagi kita tidak perjuangkan lagi. lagi satu hakim yang mengadili hal ini bukan dari kalangan ORANG ISLAM, nampak sangat yang hal ini sebenarnya menunjukkan kelemahan orang islam itu sendiri. DI MANAKAH MENTERI DI JABATAN PERDANA MENTERI yang berhak dalam menentukan hal2 berkaitan agama islam.

namun begitu, baru2 ini mahkamah telah menangguhkan penggunaan nama ALLAH oleh pihak majalah HERALD. baguslah. tapi mengapa tangguh??? kenapa tidak dibatalkan terus??? sampai bile nak tangguh??? fikirkan... di kalangan pemimpin pembangkang, terdapat 3 pihak iaitu yang menyokong, yang menentang dan yang wat xtau.... sampaikan ade seorang pemimpin pembangkang menggunakan isu ini untuk mengambil kesempatan mengdivertkan isu beliau yang akan dibicarakan tidak lama lagi. lagi satu pemimpin ini adalah seorang pemimpinn lidah bercabang kerana inginkan kuasa dan undi sanggup membohongi dan mengkhianati bangsa sendiri. sementara yang satu lagi yang wat xtau adalah golongan yang kononnya alim ulama, akan tetapi mereka seolah memakai serban itu hanyalah utk berfesyen. kebiasaannya orang yang memakai serban adalah orang yang PIOUS or orang yang TINGGI ilmu agamanya. sekarang ini, orang tersebut telah termakan hasil dari caci mereka sendiri. ini semua balasan tuhan.

baru2 ni kita dikejutkan dengan kes pembakaran gereja dan surau. bagi aq ini adalah satu permainan kotor yang dilakukan oleh pihak yang mempunyai kepentingan. yela, mereka mengharapkan akan timbulnya hal seperti 13 mei dahulu dan orang2 ini akan mengambil kesempatan terhadap hal seperti ini untuk menjadi jaguh dan sekaligus memerintah. kisah seorang pelajar ASWARA (MOHD TASYRIF) yang ditangkap kerana menghantar komen yang berbau hasutan di facebook adalah penerus kepada kisah ini. kenapa MENTERI DALAM NEGERI hanya berdiam diri??? hari itu beliau berkata bahwa, barangsesiapa yang membuat perkara yang boleh mengancam keselamatan negara akan dikenakan ISA. oleh itu apa ditunggu lagi. tunaikan dan lakukan seperti apa yang dikatakan itu... AYUH!!!!




Cuba kita fikirkan dengan penggunaan nama ALLAH dikalangan orang bukan islam, anda hendak ke anak cucu kita menjadi seperti mereka yang terdapat di gambar diatas. terkeliru!!! gambar diatas menunjukkan satu ajaran sesat yang muncul di INDONESIA yang dipanggil ajaran ISLAM EDEN atau LIA EDEN. pengasasnya LIA dikatakan boleh berkomunikasi dengan MALAIKAT JIBRIL dan dikatakan IMAM MAHDI. beliau berpendapat bahwa semua tuhan orang islam buddha, kristian adalah sama. ANDA HENDAK ANAK CUCU KITA JADI MACAM NI??? bende ini dah terbukti di INDONESIA hasil daripada liberalnya islam disana. penggunaan nama ALLAH oleh gereja kristian disana. orang islam boleh berkahwin dengan orang agama lain... sudah terang lagi bersuluh nak kita jadi seperti mereka. sentiasa dilaknati ALLAH dengan bala bencana yang diturunkan. NAUDZUBILLAH .. SEDARLAH!!!!


BERKATA AQ DALAM DIAM...
Category: 0 comments

0 comments:

Post a Comment

Waktu Malaysia

Incubus - love hurts

Followers