My photo
things i can describe bout myself: hardheaded, fun, love to make friends, simple, hardheaded, metalheads, loud, lousy sometimes, movies addiction, non-smoker, funny, straight edge, outspoken, dreaming a lot, love eating, cute, fat, love being myself. i wanna be what i want to be... i don't care wat kind of hardships i will face in my future.... I WILL FIGHT TILL MY LAST DROP OF BLOOD!!!

APA YANG PRO-M PERJUANGKAN???

Pagi tadi aq bangun nak pegi kelas. ada satu flyers melekat kat bawah pintu bilik. bila ku baca, owh artikel dari PRO-M... pagi tadi xsempat nak baca. so aq amik la kesempatan membaca ketika balik kelas tengahari tadi. dalam banyak2 isu yang boleh dibincangkan kenapa ISU PILIHANRAYA KAMPUS MENJADI PILIHAN??? aq menjadi pelik, mereka seolah-olah ingin sangat berkuasa dan menukar arah universiti mengikut acuan dan pandangan mereka sendiri. mengapa mereka tidak membincangkan isu bagaimana hendak meningkatkan cgpa ataupun berhemah dalam berbelanja kerana sem ini semua pelajar ptptn dapat pinjaman mereka sepenuhnya (yuran masih lagi belum dipotong.

mereka menyalahkan pihak HEPP kerana terus membisu dalam isu pilihanraya kampus dengan mengatakan bahawa mahasiswa hanya dibiarkan berkuliah dan tidak terlibat dalam hal politik kampus? what the heck he is talking about. sebagai pelajar universiti APEX apa kewajipan anda yang paling utama. yup STUDY.... keluarga anda mengharapkan anda bila keluar nanti memiliki segulung ijazah dan juga kerja yang baik. namun mereka seolah2 menolak hal ini, kerana bagi mereka berpolitik dalam kampus itu adalah penting.

Memang aku akui mahasiswa sekarang ni agak kurang dari segi soft skills, namun begitu, jika soft skills ini digunakan untuk satu bende yang boleh mengaibkan orang lain dan membenci kerajaan. adakah itu yang mereka inginkan??? generasi baru yang tidak tahu erti bersyukur dan membenci kerajaan yang selama ini banyak memberi bantuan dan kesenangan ketika kita menghadapi saat sukar di kampus.

Setelah dikaji, rupanya mereka ini ingin menarik pelajar2 baru yang masih belum mempunyai pengalaman mengenai pilihanraya kampus. mereka ingin menarik pelajar2 baru mengundi mereka dalam pilihanraya kampus akan datang. oleh itu, tidak hairan lah mereka mengeluarkan modal mereka membuat flyers dan menulis sebuah "KARYA" picisan mereka untuk tatapan pelajar2 baru dan sekaligus mempengaruhi mereka dengan dakyah2 sebegini. sudahlah...
Category: 0 comments

0 comments:

Post a Comment

Waktu Malaysia

Incubus - love hurts

Followers