My photo
things i can describe bout myself: hardheaded, fun, love to make friends, simple, hardheaded, metalheads, loud, lousy sometimes, movies addiction, non-smoker, funny, straight edge, outspoken, dreaming a lot, love eating, cute, fat, love being myself. i wanna be what i want to be... i don't care wat kind of hardships i will face in my future.... I WILL FIGHT TILL MY LAST DROP OF BLOOD!!!

senario politik malaysia skang

Actually, aq sebenarnye rajin baca blog-blog orang lain yang mengisahkan senario politik malaysia zaman sekarang. leh tambah knowledge aq yang xseberapa ni dalam politik. mungkin apa yang akan aku tuliskan ni xla sehebat diorang yang mempunyai pengalaman dan link2 terhadap bende macam ni. aq sebagai seorang rakyat marhaen yang sentiasa memerhati dan menganalisis senario politik. mungkin one by one aq akan kupas isu ini dari segi perspektif dan pandangan aq.

1. SELANGOR DARUL EHSAN.

aq penah dok kat selangor walaupon xlama, lebih kurang setahun. di sebuah kawasan yang agak mundur, di utara selangor. bila mengenangkan keadaan politik di selangor sekarang ini dan dibandingkan dengan keadaa politik ketika zaman pemerintahan barisan nasional. aq rase semakin sesak pale aq menengokkannya. skrg ini kat selangor, rakyat mulai buka mata terhadap apa yang dilakukan oleh kerajaan negeri selangor sekarang. bermula dengan kes beer, berlarutan kes kepala lembu, pengambil alihan tanah di kuala selangor (ADA VIDS NOH OMAR BALON SI RONNIE LIU), kes penggunaan nama ALLAH di gereja (CUKUP DIKESALI KHALID SAMAD ADUN PAS MENYOKONG HAL INI SEDANGKAN BELIAU BERAGAMA ISLAM), kes ROdziah dan 375knye dan yang terbaru apa bila angkatan belia pkr cawangan ijok dibubarkan dan menyertai BARISAN NASIONAL. sebenarnye aq cian dengan rakyat selangor, mati2 kene tipu dengan pakatan haram tuh. aq pon xtau ape keuntungan yang mereka dapat especially orang melayu. korang perasan x bangsa len dh mula main kan isu perkauman dan menghina raja. tu pun nak lagik pertahankan hal ni. sebenarnye raja2 tu la pendokong ketuanan melayu. tanah melayu ni milik kite tau x. aq takut nanti kite jadik macam singapore.... huhuhuh...


2. PULAU PINANG

skang ni aq dh nak masuk tahun ke 4 aq dok pulau pinang. yela menuntut ilmu kat sana kan, di universiti terbaik di malaysia. chewah. aq bukan nak cite pasal bende ni. ni aq nak cite pasal KERAJAAN SOSIALIS PULAU PINANG. skang ni projek berskala besar dan mewah sedang rancak berjalan terutama skali di bahagian pulau. mmg majoriti masyarakat di pulau adalah keturunan cina dan terdapat juga masayarakat melayu dan india disana. dari segi sosioekonomi, 2 masayarakat ini mempunyai tahap sosio ekonomi yang rendah. nampak sangat kerajaan sosialis ini ingin membuang dua kaum ni dari kawasan pulau dan menjadikan pulau itu sebagai REPUBLIC OF PENANG. ini terbukti dengan projek2 tersebut dan projek berskala kecil dan berkos rendah di wat di kawasan tanah besar especially di kawasan bertam dsb. seterusnya mengenai isu kampung buah pala. sebelum pilihanraya mereka berjanji bermacam2 perkara namun skang nsb keluarga india tersebut ditindas. adakah ini yang kita mahukan. sebelum pilihanraya mulut kemain manis tapi bile menang macam sial perangai diorang kan. ape ni. 9 keluarga yang kediaman mereka diruntuhkan terus terbiar dan terkial2 mencari tmpt kediaman tanpa pembelaan dari LIM GUAN ENG dan ANUwar sendiri.

TO BE CONTINUED...

Category: 0 comments

0 comments:

Post a Comment

Waktu Malaysia

Incubus - love hurts

Followers